fbpx

Dilema: Relaks ili sportska masaža?

Kontrakcije mišića pri trčanju su kontinuirane i ponavljajuće što dovodi do skraćivanja mišićnih vlakana. Zato na kraju svakog treninga obavezno radimo rastezanje kao prevenciju povreda. Najbolja stvar koju možete da uradite za svoje telo jeste masaža. Masaža stimuliše mišićna i okolna tkiva što im omogućava da se rastegnu i izduže tako da možete da trčite dalje i brže.

 

Pričali smo sa Milanom Dimitrijevićem, fizioterapuetom i maserom sa šestogodišnjem iskustvom, koji radi u studiju “Bumarinjo”o tome kako nastaje bol, šta napetost radi našim mišićima i kako odabrati pravi tip masaže sa sebe.

 

CPTL CREW: Kako bi ti objasnio kako to nastaje bol?

Milan: Naš nervni sistem je neverovatno složen biohemijski signalni sistem. Signali iz mozga neprekidno protiču kičmenom moždinom do udaljene i vrlo složene mreže nerava koja se prostire po čitavom telu. Kada smo napeti, naš mozak šalje mišićima previše signala za grčenje, terajući ih na taj način da budu previše i nepotrebno napregnuti. Kosti, tetive i organi trpe dodatni pritisak, naspramni mišići se neprestano istežu, a kao rezultat nastaje bol.

 

CPTL CREW: Kako napetost utiče na mišiće?

Milan: Mišićni sistem se nastavlja na vezivno tkivo, koje međusobno povezuje mišiće. Kada se jedan mišić zgrči, da bi se održala ravnoteža i drugi mišići se grče što dovodi do neprirodnog stanja tela, dodatne napetosti, degenerativnih promena (artritis i sl). Napetost izaziva bol, bol izaziva dodatnu napetost i eto nas u začaranom krugu sačinjenom od napetosti u mišićima i bola. U optimalnim uslovima samo mišići koji obavljaju određenu radnju treba da se grče, dok ostali treba da budu opušteni. Mišićna napetost dalje, osim na veće mišiće u telu, utiče i na manje mišiće koje okružuju krvne sudove. To otežava krvotok, naročito u ekstremitetima, a povećava i krvni pritisak.

 

CPTL CREW: Šta se postiže masažom?

Milan: Masaža pomaže zgrčenim mišićima da se opuste, čime se kosti i ostali mišići i organi oslobađaju nepotrebne napetosti. Masaža dovodi do skladnog funkcionisanja tela, od cirkulacije, preko kože, mišića, do kostiju a posledica toga je ublažavanje bola.

 

CPTL CREW: Šta je relaks masaža?

Milan: Relaks masaža ima za cilj da opusti mišiće, ali i čitav nervni sistem i na taj način telo dovelo do ponovnog balansa.  Pogotovo ako su mišići konstantno aktivni a stres sveprisutan. To sve zajedno dovodi do opšte napetosti tela i lošeg funkcionisanja u obavljanju svakodnevnih aktivnosti. Ova masaža je zapravo masaža opšteg zdravlja i nije ni čudo što je toliko često primenjivana.

 

CPTL CREW: Kako bi opisao pokrete pri relaks masaži?

Milan: Terapeut pažljivo i nežno pristupa klijentu u cilju da ga opusti i dovede u stanje potpune nirvane. Kompresije su duboke ali mekane, u brzini krvotoka, pokreti spori, ulja ili kreme pažljivo odabrani, aromaterapija je svakako dobrodošla. Osećaj lagodnosti i izuzetne pokretljivosti nakon masaže je evidentan. Relaks masaža je odlična protiv nesanice, razdražljivosti i anksioznosti, pa tako je treba i često upražnjavati kao vid terapije za pomenuta stanja.

 

CPTL CREW: Kako izgleda sportska masaža?

Milan: Sportska masaža je idealan izbor za zagrevanje mišića pre treninga (tzv. jutarnja masaža) ili opuštanje mišića nakon intezivnih fizičkih aktivnosti. Brze, dinamične tehnike (dva do tri puta brže od krvotoka) imaju za cilj da poboljšaju cirkulaciju i time ishrane opterećen mišić, da bi se nagomilana mlečna kiselina lakše odstranila iz organizma. Ova masaža predstavlja kondicionu masažu i čini organizam visprenim, dodadno ga budi i sprema za nove sportske ciljeve i rezultate.

 

CPTL CREW: Sportska masaža celog tela, ili parcijalno?

Milan: Često se izvodi parcijalno, u zavisnosto od toga na koju se grupu mišića cilja, odnosno koja grupa mišića je više opterećena. Takođe se može i primenjivati na celo telo, a jačina i brzina pokreta i tenike izvođenja će zavisti od dela tela i samog klijenta, kao i vrste sporta kojim se bavi. Za trkače je posebno popularna parcijalna sportska masaža nogu.

 

CPTL CREW: Šta je tvoj savet, kako odabrati između relaks i sportske masaže?

Milan: Uvek treba osluškivati svoje telo, pa tako i birati masaže. Uglavnom sportska masaža je ciljana masaža, konkretna i vrlo neophodna kad je u pitanju podvig koji treba da savladamo. Tu bih trkačima posavetovao kao dobar izbor parcijalnu sportsku masažu nogu. Međutim, ukoliko je telo i previše fizički i psihički opterećeno do tog nivoa da ne možemo čak ni zaspati, onda je relaks masaža pravi izbor za vaše telo, dušu i um. Parcijalna relax masaža leđa je pravi izbor za svakoga ko radni ran provodi sedeći za računarom, često u nepravilnom položaju. I sportska i relaks masaža traju 50 minuta, dok je za parcijalnu dovoljno pola sata.

 

Svoju masažu možete zakazati na broj telefona 062 252 080. Članovi kluba CAPITAL CREW Belgrade imaju popust od 20% na sve masaže u studiju “Bumarinjo” koje se nalazi u ulici Jelisavete Načić broj 20.

 

Cene bez popusta su:

  • Parcijalna masaža 30min – 1.000din
  • Relax masaža 50min – 1.800din
  • Sportska masaža 50min – 2.000din
  • Carska masaža “4 ruke” 60min – 4.000din
  • Antistres masaža 70min – 2.300din
  • Hot stones masaža 90min – 3.000din
  • Kombinovana masaža 100min – 3.500din

Komentariši

Tvoja email adresa neće biti prikazana. Obavezna polja su označena zvezdicom *

facebook
instagram
phone