fbpx

Saveti za prvu trku

Nemojte da budete jedan od onih trkača koji:

ZABORAVE PATIKE ZA TRKU – trče u nekoj drugoj ili pozajmljenoj obući, završe u bolovima i žuljevima. Ili ne završe trku uopšte.

OPERU PATIKE KOJI DAN PRED TRKU – patike se iskrive ili se ne osuše uopšte od tad.

TRČE U NOVOJ ODEĆI – i izgrebe ih etiketa, nažulja neki šav.

TRČE U SKROZ NOVIM PATIKAMA – ne, ne i ne!

ISEKU NOKTE VEČE PRED i u tome preteraju – završe sa krvavim čarapama, trče iskrivljeno od bolova.

PRVI PUT PROBAJU GEL – stomačni problemi tokom trke (WC i ostalo).

ZAKASNE NA START – nije neka ogromna greška ali trčati 3km ka startu polumaratona je vrlo glupo i nepotrebno.

PREBRZI START – gomila trkača te povuče i prvih 5km istrčiš prebrzo i posle lipšeš.

NEISPAVANOST – veče pred prvu trku nije idealno za žurku. Veče posle trke da!

DEHIDRIRANOST JOŠ NA STARTU – u danima pre trke treba piti više vode (i elektrolita) nego obično. Pri putovanjima (vožnja, obilazak grada, expo centar) često zaboravimo na tečnost.

POGREŠNA VEČERA – veče pred trku je najbolje da večerate ono na šta ste navikli da jedete pre drugih treninga.

OBUKU SE PREVIŠE – ako je napolju 10 stepeni, vaš osećaj tokom trčanje biće kao da je 18-20 stepeni.

PRESKOČE ZAGREVANJE – zagrevanje priprema telo za trku i štiti od povreda.

PUTUJU U PATIKAMA ZA TRČANJE – ovo je napor za stopala koji možda ne osećate u tom trenutku, ne treba raditi ni iz praktičnih razloga jer može da se desi da baš te patike slučajno okvasite ili slično.

PREVIŠE VODE NA OKREPI – Samo po koji gutljaj, negde čak samo ispiranje usta.

KASNI DORUČAK – doručkujte na vreme, ono što inače doručkujete. Ako ujutru doručkujete pre treninga – isto to jedite i na dan trke.

Generalno bilo kakvo isprobavanje novih stvari koje su vam pale na pamet ili ste negde čuli uspust se ne savetuje.

 

Ono što savetujemo da treba uraditi je:

  • Startni broj zakačiti veče pred trku.
  • Spremiti odeću za trčanje.
  • Spakovati odeću za posle trčanja.
  • Doći ranije i zagrejati se bez tenzije.
  • Trčati u odeći u kojoj smo već trenirali i znamo da nam je udobna.
  • Zaštiti žuljeve koje možda imamo sa treninga.
  • Muškarci – zaštiti bradavice, “bloody nipples” je nešto što svakako želite da izbegnete.
  • U letnjem periodu ako imate mesto gda vam se koža tare o kožu (npr. butine, pazuh) – koristite vazelin.
  • Informisati se gde su okrepne stanice i isplanirati na kojima da stanete.
  • Informisati se da li postoje startne zone i kada se zatvaraju.
facebook
instagram